Wskazujemy drogę - razem idziemy do celu Mapa serwisu Zaloguj
Szukaj w serwisie
Szukaj
Galeria

Budowanie zespołów || Komunikacja w zespołach pracowniczych

Budowanie zespołów

Komunikacja w zespołach pracowniczych

Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników i członków zespołów pracowniczych. Większą efektywność szkolenia uzyskuje się w grupach jednorodnych złożonych z pracowników współpracujących ze sobą w rzeczywistości zawodowej.

Celem szkolenia jest podniesienie potencjału zespołu pracowniczego poprzez wzrost kwalifikacji komunikacyjnych jego członków i kierowników. Problematyka skutecznej komunikacji przedstawiana jest w powiązaniu z procesem zarządzania zespołem i budowania metod efektywnej współpracy.

Program ramowy
  • Aspekty komunikacji w grupie
    Wymiary komunikacji w zespole (formalna-nieformalna, pionowa – pozioma)
  • Istota efektywnej komunikacji interpersonalnej
    Proces komunikacji, poziomy komunikacji (werbalna – niewerbalna), bariery skuteczności komunikacji, przełamywanie barier komunikacyjnych, interpretacja i zrozumienie, słuchanie i zadawanie pytań - rola komunikacji zwrotnej
  • Style komunikacji
    Określenie preferowanego stylu komunikacji, jak dostosować się do różnego typu rozmówców
  • Istota efektywnej komunikacji w zespole pracowniczym
    Gra symulacyjna – komunikacja w zespole, bariery komunikacji w zespole, metody współpracy i osiągania wspólnych wyników
  • Organizacja i zarządzanie sprawną komunikacją w grupie
    Zarządzanie komunikacją w organizacji, metody komunikacji, błędy i zagrożenia w kierowaniu komunikacją w grupie
  • Blokady komunikacyjne i metody ich przełamywania
    Identyfikacja blokad komunikacyjnych w zespole, warsztatowe opracowanie metod przełamywania blokad
  • Komunikacja w procesie pracy grupowej
    Efektywność grupowego rozwiązywania problemów, komunikacyjne aspekty grupowego wypracowywania rozwiązań, zagrożenia wynikające z myślenia grupowego
  • Komunikacje w zarządzaniu zespołem pracowników- wybrane funkcje komunikacji w zespole
    Wydawanie poleceń i delegowanie, motywacyjne funkcje informacji, otworzenie komunikacji zwrotnej, komunikacja między zespołami
Czas trwania: 2 dni