Komunikacja w zespołach pracowniczych
Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników i członków zespołów pracowniczych. Większą efektywność szkolenia uzyskuje się w grupach jednorodnych złożonych z pracowników współpracujących ze sobą w rzeczywistości zawodowej.
Celem szkolenia jest podniesienie potencjału zespołu pracowniczego poprzez wzrost kwalifikacji komunikacyjnych jego członków i kierowników. Problematyka skutecznej komunikacji przedstawiana jest w powiązaniu z procesem zarządzania zespołem i budowania metod efektywnej współpracy.
Program ramowy
- Aspekty komunikacji w grupie
Wymiary komunikacji w zespole (formalna-nieformalna, pionowa – pozioma)
- Istota efektywnej komunikacji interpersonalnej
Proces komunikacji, poziomy komunikacji (werbalna – niewerbalna), bariery skuteczności komunikacji, przełamywanie barier komunikacyjnych, interpretacja i zrozumienie, słuchanie i zadawanie pytań - rola komunikacji zwrotnej
- Style komunikacji
Określenie preferowanego stylu komunikacji, jak dostosować się do różnego typu rozmówców
- Istota efektywnej komunikacji w zespole pracowniczym
Gra symulacyjna – komunikacja w zespole, bariery komunikacji w zespole, metody współpracy i osiągania wspólnych wyników
- Organizacja i zarządzanie sprawną komunikacją w grupie
Zarządzanie komunikacją w organizacji, metody komunikacji, błędy i zagrożenia w kierowaniu komunikacją w grupie
- Blokady komunikacyjne i metody ich przełamywania
Identyfikacja blokad komunikacyjnych w zespole, warsztatowe opracowanie metod przełamywania blokad
- Komunikacja w procesie pracy grupowej
Efektywność grupowego rozwiązywania problemów, komunikacyjne aspekty grupowego wypracowywania rozwiązań, zagrożenia wynikające z myślenia grupowego
- Komunikacje w zarządzaniu zespołem pracowników- wybrane funkcje komunikacji w zespole
Wydawanie poleceń i delegowanie, motywacyjne funkcje informacji, otworzenie komunikacji zwrotnej, komunikacja między zespołami
Czas trwania: 2 dni